Η Ελισάβετ Γεωργιάδου μας ξεναγεί στη φιλοσοφία του «Σχολειού της Φύσης»

Στη διαδρομή για τον Τρίλοφο η Αγγελική είχε εντυπωσιαστεί με το πράσινο και ήδη τραβούσε τις πρώτες φωτογραφίες. «Στην άκρη της μεγάλης στροφής, στο τέλος του δρόμου», ήταν οι οδηγίες της Ελισάβετ. Μετά από περίπου δέκα λεπτά ένα πολύχρωμο κτίριο και ένα πλατύ χαμόγελο μας υποδέχονταν σε ένα Σχολειό, διαφορετικό από τα άλλα. Η ξενάγησή μας έχει αρχίσει.

 

Πότε ιδρύθηκε το Σχολειό της Φύσης;

Ξεκίνησε να χτίζεται το 2006 και λειτούργησε το 2007 στον Τρίλοφο Θεσνικης

Ποια ανάγκη σας οδήγησε στη δημιουργία του;

Η βαθιά επιθυμία να δημιουργήσουμε έναν τόπο που να ταιριάζει στο παιδί και να ικανοποιεί τις ανάγκες του. Έναν τόπο και μία συνθήκη που να σέβεται αυτό που λέγεται παιδική ηλικία, συμπεριλαμβανομένων των γονιών και των δασκάλων.

Πόσο δύσκολο είναι στην Ελλάδα του γκρίζου, να συνεχίζετε να χρωματίζετε την καθημερινότητα των παιδιών;

Καθόλου θα έλεγα, γιατί ουσιαστικά ζώντας στην κυριολεξία με τα παιδιά όλη μέρα αποκόπτεσαι από την έξω πραγματικότητα και μπαίνεις σε αυτή των παιδιών, η οποία περιέχει στοιχεία αληθινής ζωής. Έτσι όπως κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και όχι έτσι όπως την καταντήσαμε. Γιατί όταν επιτρέψουμε στα παιδιά να κοιτάξουν τη ζωή με τη δική τους ματιά και δεν τα εκπαιδεύουμε εγωιστικά στη δική μας, τότε παρατηρώντας τα θα καταλαβαίναμε ότι η ζωή είναι ανακάλυψη, ενθουσιασμός, έκπληξη, μάθηση, δράση, εμπιστοσύνη στον εαυτό και στους άλλους, ότι έχει ομορφιά, αγάπη αλληλεγγύη, συνεργασία. Λέει η Μοντεσσόρι: «το παιδί φωνάζει με ενθουσιασμό στη μαμά του «ξημέρωσε -κοίτα τι ωραίος που είναι ο ήλιος» και η μαμά του λέει «κοιμήσου- άσε με να κοιμηθώ κι εγώ» .

Τι ακριβώς προσφέρει το Σχολειό της Φύσης στα παιδιά;

Προσφέρει την ευκαιρία να κρατήσουν αυτή την παιδική ματιά στη ζωή και να ζήσουν την παιδική τους ηλικία έτσι όπως πρέπει, λαμβάνοντας υπόψη ότι το παιδί είναι σώμα, πνεύμα (νους) και ψυχή. Ικανοποιώντας τις ανάγκες του για σωματική δράση μέσα στη φύση, αναπτύσσοντάς το νοητικά (μαθηματικά, γλώσσα, φυσικές επιστήμες εικαστικά κ.α.) στοχεύοντας στη μάθηση και όχι στη διδασκαλία, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μάθει μέσα από το βίωμα, εκπαιδεύοντάς το σε αξίες ζωής. Και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε πραγματικές συνθήκες ζωής. Ακόμα προσφέρει την ευκαιρία στους γονείς να εκπαιδεύονται και αυτοί συστηματικά για να αντιληφθούν το ρόλο τους και να διαμορφώσουν μια στάση ζωής πιο ωφέλιμη και πιο αποτελεσματική για τους ίδιους και για τους γύρω τους.

sxoleio_tis_fysis_4

Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη

Έχοντας μία τεράστια διδακτική εμπειρία, ποιο θεωρείτε ότι είναι το σωστό πρότυπο εκπαίδευσης για το χτίσιμο αξιόλογων προσωπικοτήτων;

Για εμάς αξιόλογη προσωπικότητα και αξιόλογος άνθρωπος είναι ο ανεπτυγμένος συναισθηματικά και ηθικά, είναι αυτός που μπορεί να λύνει προβλήματα, αυτός που ελέγχει τις δυσάρεστες καταστάσεις, που παίρνει αποφάσεις, που είναι ειλικρινής και ξεκάθαρος προς όλους. Που αντιλαμβάνεται τη φύση ως αξία και που έχει βρει το ιδανικό του, το ιστίο του σύμφωνα με την Οδύσσεια και δεν λοξοδρομεί από αυτό. Είναι αυτός που ξέρει ποιος είναι και τι θέλει και γνωρίζει ότι τη ζωή που ζει την έχει επιλέξει. Επομένως επιλέγουμε μια εκπαίδευση που μιλάει για την Παιδεία του Βάθους (Κώστας Φωτεινός, παιδαγωγός και φιλόσοφος) και όχι του Οφέλους, με μια εκπαίδευση σε αξίες ζωής (Πρόγραμμα Αρετή- Νεόφυτος Χαραλάμπους), που στοχεύει στην αυτονομία και σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής (Μοντεσσόρι), που αναπτύσσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό και στη φύση (Σχολεία του Δάσους), που προωθεί τη βιωματική μάθηση (Ρέτζιο Εμίλια), που ενθαρρύνει τη εργασία και καλλιεργεί τη χαρά (Σουχομλίνσκι- σχολεία εργασίας και χαράς).

Τι σας κάνει ακόμη μεγάλη εντύπωση στον κόσμο των παιδιών;

Η ευκολία τους να συνδέονται κατευθείαν με την «πηγή», με την αλήθεια, με τη σοφία που κουβαλάει ο κάθε άνθρωπος από γεννησιμιού του και από την άλλη με το πόσο επαναλαμβάνουν τους γονείς τους στις συμπεριφορές και στον τρόπο σκέψης και έκφρασης. Πραγματικά είναι μαγικό να βλέπεις τα παιδιά να λειτουργούν σαν τον καθρέφτη των γονιών τους, προβάλλοντας, μάλιστα, τα πιο «βαθειά», αυτά που ούτε οι ίδιοι δεν αναγνωρίζουν ότι έχουν, είτε γιατί πραγματικά έχουν βελτιωθεί, είτε γιατί νομίζουν ότι έχουν βελτιωθεί. Να βλέπεις μια κοινωνία σε μικρογραφία και βάσει αυτής να ερμηνεύεις το σήμερα και να μην απορείς και εκπλήσσεσαι για ό,τι ζεις και για ό,τι ζουν οι άλλοι γύρω σου.

Η μέγιστη ελευθερία του ανθρώπου είναι η «ελευθερία του λάθους»;

Η μέγιστη ελευθερία για τον άνθρωπο είναι η βούληση του να σωθεί ή να χαθεί. Και αφορά και στο λάθος. Στο να ζήσω με την ελευθερία του να δοκιμάσω για να έχω την επιλογή να διαλέξω εγώ το κακό ή το καλό ή τι είναι αυτό που μου ταιριάζει. Και να είναι δική μου η ευθύνη της επιλογής και η ευθύνη της ζωής μου και όχι να ζω τη ζωή κάποιου άλλου (γονιού, αδελφού, δασκάλου κτλ.) Φτιάξαμε μια κοινωνία και έναν πολιτισμό, που δε συγχωρεί το λάθος. Που εγκλωβίζει τα παιδιά και τους γονείς μέσα στην τέλεια εικόνα, αυτή που δείχνει και η τηλεόραση με τα αστραφτερά σπίτια και τα αστραφτερά αυτοκίνητα. Και εγκλωβίσαμε εκεί μέσα τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την ψυχή. Δε ζει, για να μην κάνει λάθος.

sxoleio_tis_fysis_1

Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη

Υπάρχουν κάποιοι αντίστοιχοι χώροι στην Ελλάδα ή του εξωτερικό, που θαυμάζετε για την εκπαιδευτική τους δράση;

Φυσικά! Είναι το Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων στο Φουρφουρά Ρεθύμνου, το Σάμερ Χιλλ του Ο΄Νηλ στην Αγγλία, τα Σχολεία του Δάσους στη Γερμανία και αλλού, τα σχολεία προσχολικής ηλικίας στο Ρέτζιο Εμίλια, το σχολείο του Teacher Tom (Seattle, Washington). Το σίγουρο είναι όμως ότι κι αν δεις, ότι κι αν διαβάσεις , τελικά διδάσκεις με αυτό που είσαι. Γι’ αυτό ο μόνος δρόμος του δασκάλου για μένα είναι ο δρόμος της αυτογνωσίας.

Παρατηρώντας τη διαδικτυακή σας παρουσία, ανακαλύπτει κανείς τις δεκάδες δράσεις που διοργανώνετε κάθε χρόνο. Κάντε μας μία ανασκόπηση των σημαντικότερων δράσεων των τελευταίων ετών.

Διάφορα bazaars, φιλανθρωπικού πάντα χαρακτήρα, τα οποία στήνονται με την ενεργή συμμετοχή και συνεισφορά όλων (γονιών, δασκάλων, παιδιών). Εργαστήρια φυσικής δόμησης με την ομάδα cob από τη Λάρισα σε μια προσπάθεια να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με φυσικά υλικά (χώμα, άχυρα, λάσπη κτλ), να ζήσουν το όλοι μαζί φτιάχνουμε κάτι που έχει χρησιμότητα στην καθημερινότητά μας (φούρνο, σπιτάκι για τα παραμύθια κτλ), να νιώσουν το αίσθημα της κοινότητας.

Παράλληλα, πραγματοποιούμε εργαστήρια φυσικής καλλιέργειας, όπου γονείς με παιδιά καλλιεργούμε στον κήπο, μαγειρεύουμε και μοιραζόμαστε το φαγητό μας, εργαστήρια με γονείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, συναντήσεις κοινωνικής δικτύωσης όπου οι γονείς γνωρίζονται μεταξύ τους και μοιράζονται τις επαγγελματικές τους ιδιότητες. Επίσης, διοργανώνουμε εκδρομές μόνο γονέων ή μόνο παιδιών με σεμιναριακό χαρακτήρα και στόχο την αυτονομία και των δυο (για τους γονείς τη συναισθηματική).

Σε ένα από τα πρόσφατα status στη σελίδα του Σχολειού γράφατε χαρακτηριστικά: «Είναι συγκλονιστικό να βλέπεις τα παιδιά να αυτορρυθμίζονται μόλις βρεθούν σε “καθαρό” περιβάλλον. Καθαρό από στερεότυπες σκέψεις και με ελευθερία και εμπιστοσύνη στο παιδί και στη φύση». Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος της φύσης στην υγιή ανάπτυξη ενός παιδιού;

Είναι καθοριστικός θα έλεγα για την ανάπτυξη ενός παιδιού και για αυτό ήρθαμε στα χωράφια. Δεχόμαστε ότι ο άνθρωπος κυτταρολογικά δεν έχει αλλάξει και ο τρόπος και ο τόπος που εκπαιδεύεται αποτελεσματικά για τη ζωή και τον εαυτό του είναι πάντα η φύση. Το παιδί μαθαίνει μέσα από την κίνηση, τη δράση, την παρατήρηση και την ερμηνεία αυτής, μέσα από τις συνδέσεις που κάνει στις γνώσεις που αποκτά, επιλύοντας αληθινά προβλήματα που προκύπτουν, ζώντας το απρόοπτο και το απρόβλεπτο, βιώνοντας τον εαυτό του ως κομμάτι της φύσης και όχι έξω από αυτήν, κάνοντας υποθέσεις και βγάζοντας συμπεράσματα δικά του και όχι από μια άνωθεν αρχή. Η φύση είναι εκεί διαθέσιμη για να μάθεις και από την άλλη αδιαφορεί για σένα. Δεν στιγματίζει το λάθος και δεν επιβραβεύει. Μόνος σου θα διορθώσεις το λάθος που το καταλαβαίνεις εκ του αποτελέσματος και μόνος σου θα νιώσεις την ικανοποίηση της επιτυχίας. Έτσι δεν ετεροπροσδιορίζεσαι και αποκτάς εσωτερικά κίνητρα για μάθηση, που πηγάζουν από σένα και είναι για σένα. Κρατώντας ένα παιδί σε έναν κλειστό χώρο, ο οποίος περιορίζει την κίνηση και τη δράση, τις ευκαιρίες ανακάλυψης και βιώματος είναι σαν να οπλίζεις μια ωρολογιακή βόμβα, που ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμη να εκραγεί είτε προς τα έξω είτε προς τα μέσα. Και οι δύο περιπτώσεις είναι δυσλειτουργικές για τη ζωή

Εκτός, όμως, από τα παιδιά, κάθε χρόνο την τιμητική τους έχουν και οι ίδιοι οι γονείς. Τι δράσεις γίνονται μαζί τους;

Οι γονείς είναι απαραίτητοι στη διαδικασία του σχολείου, γιατί είναι οι σημαντικοί φορείς αγωγής για τα παιδιά τους. Οπότε για να εκπαιδεύσουν πρέπει να εκπαιδευτούν οι ίδιοι, για να αντιληφθούν το ρόλο τους. Αυτό γίνεται με σεμινάρια αυτογνωσιακού χαρακτήρα με σπουδαίους συνεργάτες και συνοδοιπόρους σε αυτήν την εκπ/ση και φιλοσοφία (δραματοθεραπεία, art-therapy, σχολή γονέων, τύμπανα, παιχνίδι μόνο για γονείς ή και γονείς με παιδιά κ.α) με δράσεις σε ομάδες κοινοτικού ή φιλανθρωπικού χαρακτήρα, με συμμετοχή σε θεατρικές ομάδες, με ομάδες παιχνιδιού ή μουσικές ομάδες (όπως η ομάδα κρουστών «Ritmo natureza» ή οι «γονείς εν δράσει»). Οι γονείς που ήταν και είναι στο σχολείο έχουν προχωρήσει σε δημιουργία συλλόγου, το «Δέντρο Ζωής», που στοχεύει επίσης σε αλληλέγγυες δράσεις, σε ημερίδες εκπαιδευτικού χαρακτήρα και σε θεατρική ομάδα («Κύκλος Ζωής») με παραστάσεις ακόμα και στο Μέγαρο Μουσικής και το Βασιλικό. Ακόμα μέσα στην εκπαίδευση συμπεριλαμβάνονται και εκδρομές με σεμιναριακό ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα που είναι είτε μόνο γονείς (τα παιδιά μένουν και κοιμούνται στο σχολείο) είτε γονείς με παιδιά.

Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη

Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη

Ποιες εικόνες κρατάμε από τη μέχρι τώρα ιστορία του Σχολειού;

Την εικόνα των παιδιών στα χωράφια, την εικόνα των παιδιών να φυτεύουν στον κήπο, να μαγειρεύουν, να καθαρίζουν τα κοτέτσια, να μαζεύουν αυγά, να χτίζουν με τη λάσπη, να κάνουν μαθηματικά στη φύση να παίζουν αληθινά παιχνίδια που έχουν δράση και έκπληξη. Κρατάμε την εικόνα των γονιών σε κύκλο, την εικόνα κατασκήνωσης γονιών και παιδιών στην αυλή του σχολείου με την αίσθηση πως ότι και να συμβεί εγώ έχω αυτό, έχω την ασφάλεια που σου δίνει η ομάδα και ο κοινός στόχος, που είναι να γίνουμε καλύτεροι γονείς, άρα καλύτεροι άνθρωποι.

Ποιο είναι το πιο κολακευτικό σχόλιο που έχει ακούσει για το Σχολειό, από γονιό και μαθητή;

Για μαθητή θα αναφέρω το σχόλιο τελειόφοιτου, που με το που μπήκε στο σχολείο αναφώνησε «σπίτι μου σπιτάκι μου», καθώς βασικός στόχος μας είναι να τον νιώθουν σαν ένα τόπο, που μπορούν να ξαναγυρνούν και να αντλούν από αυτόν και αντίστροφα και το σχόλιο μαθήτριά μας, μέσα σε έναν διάλογο παιδιών, όπου ακούστηκε το εξής καταπληκτικό: «πηγαίνω στο καλύτερο σχολείο, γιατί σε δύο μέρες γεννάει η κλώσα μας». Από γονείς είναι πολλά και πολύ ουσιαστικά, τα οποία μου τα στέλνουν σε γράμματα ή μου τα λένε συνέχεια, όπως το σχόλιο μιας μαμάς που είπε ότι αυτό το σχολείο δίνει την ευκαιρία στους γονείς να κάνουν ένα βήμα πίσω στην παιδική τους ηλικία και στα παιδιά τη δυνατότητα να κάνουν ένα βήμα μπροστά προς την ωριμότητα και σε αυτόν τον καινούριο τόπο συνάντησης που το σχολείο όρισε , όλοι είναι καλύτεροι άνθρωποι.

sxoleio_tis_fysis_2

Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη

Τι περιλαμβάνουν τα μελλοντικά σας σχέδια;

Μια συνέχεια της φιλοσοφίας στην επόμενη βαθμίδα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δηλαδή, κάτι που ήδη ξεκίνησε ως διαδικασία, καθώς ο αγαπημένος δάσκαλος του Φουρφουρά, Άγγελος Πατσιάς είναι φέτος εδώ μαζί μας στο Σχολειό της Φύσης και ετοιμάζουμε από κοινού μαζί και με το Γιάννη Σωτηράκο (Ευ ζην- Αθήνα), που έχει δημιουργήσει την Α2Κ μια ΜΚΟ που έχει στόχο την εκπαίδευση, το project του Δημοτικού σχολείου. Παράλληλα, επιθυμούμε να δημιουργήσουμε ομάδες παιδιών εκτός σχολείου σε δάση και σε βουνά με στόχο να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τις δυνατότητες τους και να αντιληφθούν ότι μπορούν να τον εμπιστεύονται, όπως μπορούν να εμπιστεύονται και την ίδια τη ζωή, έτσι όπως το κάνουμε στο Καζαβήτι της Θάσου, όπου μένουμε 10 μέρες χωρίς γονείς, στη Βάλια Κάλντα στη Βωβούσα για 4 μέρες, στα χιόνια για σκι, σε καταλύματα δίπλα σε λίμνες και σε ποτάμια. Επίσης κυρίαρχος στόχος είναι το άνοιγμα της εκπαίδευσης των γονιών σε περισσότερο κόσμο, που θα περιλαμβάνει και τμήμα για γονείς πριν γίνουν γονείς και η οποία εκπαίδευση εμπλουτίζεται φέτος με το «Καφέ Σχολείο» και τη Σοφία Φώτεινα της Παιδείας του Βάθους, που θα έρχεται από την Αθήνα γι’ αυτό το σκοπό.

Περισσότερα για το Σχολειό της Φύσης εδώ.

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο allwrite.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies. Μάθετε περισσότερα.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗΣ COOKIES Ο ιστότοπος allwrite.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας. Η παρούσα ιστοσελίδα περιλαμβάνει τις παρακάτω αναλυτικές πληροφορίες για τα cookies: Τι είναι τα cookies και για ποιο λόγο υπάρχουν Ποια είδη cookies και πως χρησιμοποιούνται στο allwrite.gr Απενεργοποίηση cookies στον Περιηγητή σας (browser) Χρήσιμοι συνδεσμοι για τα cookies Αναθεώρηση δήλωσης Αν δεν βρείτε στην παρούσα ιστοσελίδα τις πληροφορίες που θέλετε για τα cookies, μπορείτε να μας στείλετε email στο info@allwrite.gr. Θα χαρούμε να σας απαντήσουμε. Η περιήγηση σας στο allwrite.gr συνεπάγεται ότι παρέχετε την συναίνεσή σας στη χρήση cookies όπως περιγράφεται στην παρούσα Πολιτική Xρήσης Cookies. Αν δεν συμφωνείτε με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα cookies, θα πρέπει να ρυθμίσετε ανάλογα το Περιηγητή σας (browser) ή να μην χρησιμοποιείτε το allwrite.gr. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας. 1. Τι είναι τα cookies και για ποιο λόγο υπάρχουν Τα cookies είναι μικρά αρχεία που αποθηκεύονται από τον Περιηγητή σας στον υπολογιστή, στο tablet, το κινητό τηλέφωνο και γενικά στη συσκευή με την οποία περιηγείστε στο allwrite.gr. Κάθε cookie περιέχει πληροφορίες όπως συνήθως το όνομα του Ιστότοπου από τον οποίο προέρχεται, τη «διάρκεια ζωής» του (δηλαδή πόσο καιρό θα παραμείνει στη συσκευή σας), και μια τιμή, που είναι συνήθως ένας αριθμός. Ουσιαστικά, τα cookies επιτρέπουν στους ιστότοπους να αποθηκεύουν διάφορες ανώνυμες πληροφορίες όπως για παράδειγμα τις προτιμήσεις του επισκέπτη ή αν έχει επισκεφθεί ξανά τον ιστότοπο. Στις ιστοσελίδες του allwrite.gr, χρησιμοποιούνται cookies για ευκολότερη πλοήγηση των χρηστών στον ιστότοπο, για τον προσαρμόσουμε καλύτερα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σας και να βελτιώσουμε τη χρήση και τη λειτουργικότητά του. Για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης επισκέπτεται μια ιστοσελίδα με ανοικτά σχόλια, ένα cookie βοηθά στη σύνδεσή του με τη φόρμα υποβολής σχολίων. Επιπλέον, τα cookies χρησιμοποιούνται για σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας αλλά και να γνωρίζουμε πώς ανακαλύψατε τις ιστοσελίδες μας. Αυτές οι στατιστικές μας βοηθούν να αντιληφθούμε πώς χρησιμοποιείτε τον ιστότοπο μας ώστε να βελτιώσουμε τη δομή και το περιεχόμενό του. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στην δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και το allwrite.gr δεν διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας. 2. Πως χρησιμοποιούνται τα cookies στο allwrite.gr Οταν επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα του allwrite.gr μπορεί να δημιουργηθούν τα παρακάτω είδη cookies. Cookies για βελτίωση της αποδοσης του ιστότοπου Cookies για ανώνυμες στατιστικές επισκεψιμότητας Cookies για λειτουργίες διαφήμισης του Google Analytics Cookies διαφημίσεων Αλλα cookies από τρίτους Στη συνέχεια, παραθέτουμε αναλυτικές πληροφορίες για το κάθε ένα από αυτά τα είδη cookies. Α. Cookies για βελτίωση της αποδοσης του ιστότοπου Αυτό το είδος cookies χρησιμοποιείται για την αποθήκευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά τα εργαλεία που παρέχει ο ιστότοπος μας. Για παράδειγμα: Καταγραφή εάν έχετε ενεργή την λειτουργία της Javascript στον Περιηγητή σας Αυτόματη επανασύνδεση με τη φόρμα σχολίων, εάν είχατε συνδεθεί σε προηγούμενη επίσκεψή σας. Με ποια ταξινόμηση θέλετε να εμφανίζονται τα σχόλια. Ενταση ήχου κατά την αναπαραγωγή ήχου/βίντεο. Β. Cookies για ανώνυμες στατιστικές επισκεψιμότητας Κάθε φορά που επισκέπτεστε τις ιστοσελίδες του allwrite.gr παράγονται ανώνυμα cookies για συλλογή στατιστικών επισκεψιμότητας. Τα cookies αυτά παράγονται από υπηρεσίες τρίτων όπως η Google Analytics και χρησιμοποιούνται ώστε να γνωρίζουμε: αν έχετε επισκεφτεί τον ιστότοπό μας στον παρελθόν πόσους μοναδικούς επισκέπτες έχουμε και πόσο συχνά επισκέπονται τον ιστότοπό μας. τις προβολές κάθε μεμονωμένης ιστοσελίδας και των δημοσιευμένων άρθρων μας. τις πηγές επισκεψιμότητας, δηλαδή αν οι χρήστες μας επισκέπτονται από παραπομπές σε άλλους ιστότοπους, κοινωνικά δίκτυα, διαφημιστικές καμπάνιες, μηχανές αναζήτησης (Google, Bing) ή έρχονται απευθείας στο allwrite.gr. Γ. Λειτουργίες διαφήμισης του Google Analytics To allwrite.gr έχει ενεργοποιήσει στην υπηρεσία Google Analytics, που μας παρέχει ανώνυμες στατιστικές επισκεψιμότητας, τις ακόλουθες λειτουργίες διαφήμισης: Επαναληπτικό μάρκετινγκ με το Google Analytics Αναφορές προβολών στο Δίκτυο εμφάνισης Google Αναφορές για συγκεντρωτικά ανώνυμα δημογραφικά στοιχεία και ενδιαφέροντα, όπως ηλικία και φύλο προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα ποιοι είναι οι επισκέπτες μας. Ενσωματωμένες υπηρεσίες που απαιτούν από το Google Analytics να συλλέγει δεδομένα μέσω cookie διαφήμισης και ανώνυμων αναγνωριστικών Αυτές οι λειτουργίες, επιτρέπουν στο Google Analytics να συλλέγει δεδομένα σχετικά με την επισκεψιμότητά σας μέσω των cookie διαφήμισης Google (https://www.google.com/policies/technologies/types/) και των ανώνυμων αναγνωριστικών (https://www.google.com/policies/privacy/key-terms/#toc-terms-identifier), επιπλέον των στοιχείων που συλλέγονται μέσω της βασικής εφαρμογής του Google Analytics. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε την προσωπική ταυτοποίηση σας. Αν το επιθυμείτε, μπορείτε να εξαιρεθείτε από τις λειτουργίες διαφήμισης του Google Analytics. Δείτε τις διαθέσιμες επιλογές εξαίρεσης από τις λειτουργίες διαφήμισης Google Analytics για τον περιηγητή σας εδώ https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/. Δ. Cookies διαφημίσεων Τα cookies αυτά επιτρέπουν να γνωρίζουμε (εμείς ή συνεργαζόμενες με εμάς διαφημιστικές εταιρείες) αν έχετε δει μια διαφήμιση ή ένα είδος διαφήμισης και πόσος χρόνος έχει παρέλθει από τότε. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιούμε cookies από τρίτους για πιο ακριβή προσδιορισμό των διαφημίσεων που βλέπετε (διαφημίσεις βάσει ενδιαφέροντος). Για παράδειγμα, αν επισκεφτείτε μια ιστοσελίδα μας για ταξίδια μπορεί να αξιοποιήσουμε αυτήν την πληροφορία για να προβάλουμε διαφημίσεις για διακοπές. Ενα μεγάλο τμήμα των διαφημίσεων που προβάλλονται στο allwrite.gr παρέχονται από άλλες διαφημιστικές εταιρείες ή γενικότερα τρίτους οργανισμούς (third-party cookies). Κάποιες από αυτές τις εταιρείες παράγουν τα δικά τους ανώνυμα cookies για να γνωρίζουν πόσοι χρήστες είδαν τη διαφήμισή τους και πόσες φορές. Οι εταιρείες αυτές έχουν δικές του Πολιτικές για Cookies και Ιδιωτικότητα και το allwrite.gr δεν έχει κανένα απολύτως έλεγχο στα cookies τους. Για παράδειγμα, για τις διαφημίσεις του Google και τον τρόπο χρήσης των cookies από την Google θα βρείτε την Πολιτική Χρήσης εδώ: https://www.google.com/intl/el/policies/technologies/ads και την Πολιτική Απορρήτου εδώ: https://www.google.com/intl/el/policies/privacy/ Εξαίρεση από τις διαφημίσεις Αν το επιθυμείτε, μπορείτε να διαχειριστείτε τις διαφημίσεις Google που βλέπετε στο allwrite.gr και σε άλλους ιστότοπους από τη σελίδα Ρυθμίσεις διαφημίσεων: https://www.google.com/ads/preferences/?hl=el .Στην ίδια σελίδα μπορείτε αν το επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από τις διαφημίσεις βάσει ενδιαφέροντος Μπορείτε επίσης να διαχειριστείτε τα cookies πολλών εταιρειών που χρησιμοποιούνται για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο στη σελίδα aboutads.info choices (http://www.aboutads.info/choices) που αφορά τις ΗΠΑ ή την ιστοσελίδα Your Online Choices (http://www.youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices) που αφορά την Ευρωπαϊκη Ενωση. Ε. Cookies από τρίτους (third-party) Κατά την περιήγησή σας στις ιστοσελίδες μας, τρίτοι οργανισμοί και εταιρείες μπορεί να παράγουν τα δικά τους ανώνυμα cookies για να ελέγχουν τη λειτουργία των εφαρμογής τους και να τις εξατομικεύουν για εσάς. Για παράδειγμα, κατά την περιήγησή σας στο allwrite.gr όταν μοιράζεστε ένα άρθρο μας στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουμε (π.χ. το Facebook ή το Twitter), τότε αυτές οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης παράγουν cookies για να θυμούνται τη σύνδεση σας με αυτές αλλά και να καταμετρήσουν την ενέργειά σας. Λόγω της φύσης των cookies, το allwrite.gr δεν έχει κανέναν έλεγχο ή πρόσβαση σε αυτά τα cookies από τρίτους, και κανείς άλλος οργανισμός δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα που έχουν αποθηκευθεί σε αυτά. Αυτές οι τρίτες εταιρείες και οργανισμοί έχουν δικές τους Πολιτικές για Cookies και Ιδιωτικότητα. Για παράδειγμα, για τα third party cookies του Facebook θα βρείτε την Πολιτική Χρήσης εδώ: http://www.facebook.com/help/cookies Επίσης, κατά την περιήγησή σας στο allwrite.gr ενδέχεται να δημιουργηθούν cookies από λογισμικό Flash. Αυτό το λογισμικό είναι συνήθως εγκαταστημένο στον Περιηγητή σας ως επέκταση και χρησιμοποιείται για την προβολή κινούμενων γραφικών ή βίντεο. Για παράδειγμα, το allwrite.gr χρησιμοποιεί τεχνολογίες Flash για την προβολή των βίντεο του, ενώ και κάποιες διαφημίσεις μπορεί να προβάλλουν περιεχόμενο σε Flash. Γι' αυτό το λόγο ενδέχεται να εγκατασταθούν cookies με τη χρήση της εφαρμογής Flash στον Περιηγητή σας. Μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική Cookies της εταιρείας Adobe που κατασκευάζει το πρόγραμμα Flash στην ιστοσελίδα: http://www.adobe.com/eeurope/privacy/cookies.html 3. Απενεργοποίηση cookies στον Περιηγητή σας (browser) Συνήθως, οι Περιηγητές Ιστοσελίδων (browsers) είναι ρυθμισμένοι ώστε να αποδέχονται όλα τα cookies. Αν το επιθυμείτε, είναι εφικτό να ρυθμίσετε τον δικό σας Περιηγητή να μην δέχεται cookies από έναν συγκεκριμένο ιστότοπο, να ειδοποιείστε όταν αποθηκεύει cookies ή να μην δέχεται καθόλου cookies. Ωστόσο, αν επιλέξετε να απενεργοποιήσετε τα cookies για το allwrite.gr, ενδέχεται να μην μπορούμε να σας παρέχουμε σωστά όλες τις λειτουργίες που προσφέρονται στον ιστότοπο μας. Για παράδειγμα, η υπηρεσία σχολιασμού δεν θα μπορεί να γνωρίζει αν έχετε συνδεθεί και επομένως ενδέχεται να μην μπορείτε να κάνετε σχόλια. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις ρυθμίσεις cookies στους διάφορους περιηγητές, μπορεί να σας φανούν χρήσιμοι οι παρακάτω σύνδεσμοι. Εναλλακτικά κάντε κλικ στην επιλογή “Βοήθεια” του περιηγητή σας ή ανατρέξτε στις πληροφορίες του συγκεκριμένου προγράμματος. Internet Explorer Google Chrome Safari Firefox Opera 4. Χρήσιμοι σύνδεσμοι για τα cookies Ρυθμίσεις διαφημίσεων Google: https://www.google.com/ads/preferences/?hl=el Διαχείριση cookies διαφημιστικών εταιρειών για τις ΗΠΑ: http://www.aboutads.info/choices Διαχείριση cookies διαφημιστικών εταιρειών για την ΕΕ: http://www.youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices All About Cookies – http://www.aboutcookies.org (στα αγγλικά).

Close